Jakarta, Indonesia

♡Assalamualaikum♡

Ini kisah sedih..
Sebab akhirnya aku ditinggalkan oleh Mr Alon..memang aku dah agak saat-saat ini akan tiba..pedih hati, pedih jantung, pedih segala-galanya...sobsobsob...

Tanggal 22 Oktober 2013, dia pergi meninggalkan aku..

Ohhh man...apa yang aku merapu ne.. Hehheeh... Suspen... Suspen... Aku ditinggalkan seminggu ja ok.. Mr Alon fly to Indonesia bersama rakan-rakan seperjuangan... Hehheh.. Seronok la tu, bleh bercuti tanpa aku.. How dare you dear.. Leave me alone here.. Huh...

Trip ke Jakarta dari LCCT seramai 8 orang...Bermula 22 Oktober sampai 27 Oktober...Seminggu ok dia tinggai aku...Huhuhuhu...




Faswhan & Mr Alon

Mr Alon & Han Adam


Ok...back to the story..Flight Mr Alon dari LCCT ke Jakarta jam 1.10 petang dan dianggarkan sampai di Jakarta lebih kurang jam 2.15 petang..



Han Adam & Family


Hmmm...and the whole day, terpaksa la aku tunggu any call or massage dr Mr Alon...huhuhuh...so sad...Boleh gitu..hehehe!! (ngada-ngada kau mimi)

Untuk Mr Alon contact aku, terpaksa la tunggu sampai hotel...Guna wi-fi hotel...tu pun kalau ada wi-fi la kan...Dan aku sangat bernasib baik..hehe.. Hotel yang Mr Alon stay untuk first day kat Jakarta ada wi-fi...

Sempat la aku interview Mr Alon sikit..Kena interview tau uooolsss...Wajib..heheheh!! Pesanan paling penting kalau pasangan anda pi bercuti... DUN NOTY-NOTY...wajib pesan ok...

Sempat contact sat ja malam tu..Dan Mr Alon habaq, dinner dia makan Pece Lele...Apa kebenda tu..Aku xpenah dengaq..Mr Alon kata nasi, ikan keli goreng dan sambal...

Pic kredit to en Google..heheh..
Macam ne la kot rupa Pece Lele...hmmm...agak terliuq sebab aku cukup marah ngan ikan keli..peberet i tu oollls...

Esoknya macam besa, aku tunggu, tunggu dan tunggu ja bila Mr Alon nak contact aku..sedih..baru pi Indonesia..huhu...Akan aku pastikan lepas ni, aku nak ikut ke mana saja Mr Alon pi..hehe!!

Ne pic Mr Alon kat Taman Safari kalau tak silap aku... Tengok pic-pic yang Mr Alon send kat aku, memang best...Huh...Tak pa..tak pa..kita bagi dia jalan puas-puas dulu kan..Nanti confirm dia kena bawak Mem Kecik dia ne plak pi...heheehhe!! Kena bodek lebih sikit lepas ne..


TAMAN SAFARI CISARUA-BOGOR


Mr Alon bersama Jin Toncitnya...



Hmmm..qenyeh sakan sungguh..

Ais Krim Goreng 15k??? Aku selalu beli 2.50 ja pun...hehehe...
(ok..qenyeh sakan lagi)



Qenyeh lagi sakan..
Taman Safari ni terletak di Bogor..Lebih kurang 3 jam perjalanan dari Jakarta.. Harga tiket masuk ke Taman Safari Rp 250,000 @ RM80.00... Boleh la kot nak feeling2 macam kat Afrika kan..Hehhe...




Opsss...gigi mane bang...

Alamak..anda nampak apa yang aku nampak..ka, aku sorang ja yang nampak pelik??/hahahahahah!!




Udah seperti cowok indon..







Dekat Safari World ne ada hotel Safari Lodge..So, mudah untuk kita stay dekat sini... Menurut kata Mr Alon, kat sini dingin ala-ala Cameroon la kot kan...


ANCOL DREAMLAND @ TAMAN IMPIAN JAYA ANCOL

Ancol Dreamland ne ala-ala Sunway Lagoon & Genting Highland, tapi lagi besaq dari tu. Terletak betoi-betoi kat tepi pantai & kat sini ada banyak seksyen antaranya Taman Pantai, Dufan (Dunia Fantasi), Ocean Dream Samudra, Atlantis, Pasar Seni, Seaworld, Gondola, Hailai, Bowling, Paintball & Ecopark...

Wah2, banyaknya...Macam best jer, macam ber jer...Please Mr Alon, jom bawak i plak pi...Baru senang nak story pengalaman sendiri kan...

Jom kita layan pic Mr Alon...Banyak yang menarik kat sini...

Harga tiket Seaworld



















TRANS STUDIA, BANDUNG
Tempat wajib pi kalau ke Bandung, Trans Studio Bandung (TSB). Start beroperasi jam 9.30 pagi. Kalau mai sini elok la kita spend the whole day kat sini. Sebab ada macam-macam pertunjukan yang akan diadakan. Aku rasa ala-ala Universal Studio ada kot..hehehe. Pandai ja aku teka kan.

Ok..apa yang ada dalam TSB ne?? Kalau nak tau lebih lanjut silalah anda ke website Trans Studio. Nak lagi lanjut silalah berkunjung ke Trans Studio sendiri. hehehe..

Secara ringkasnya, TSB ini terbahagi kepada beberapa taman tema. Antaranya;

Studio Central. Konsep lebih kepada Hollywood dan games kebanyakannya sesuai untuk orang dewasa.

Adventurous Boy Bolang. Kita akan dibawa menaiki "kapal terbang" sambil melawat daerah-daerah seluruh Indonesia.

Trans Science Center. Tempat yang bagus untuk menambah pengetahuan kanak-kanak dan juga orang dewasa.

The Lost City. Rasai pengalaman naik "pirate ship" sambil mengelilingi taman tema lost city.

Yamaha Racing (roller coaster). Game yang wajib dicuba.

La, jom kita layan pic Mr Alon time kat Trans Studio..











Ok, ne part yang paling best untuk kaum wanita..Hehhe..cer teka, cer teka..yeaaaa...shopping...
Eh, tapi saipa aku yang excited lebih???
Bukan aku yang shopping pun.. Tapi tak pa..Mr Alon boleh shopping bagi pihak aku kan.. Kira aci la tu.

Para wanita, jaga mata anda. Takot tebeliak bijik mata tengok pic yang akan aku tunjukkan ne..hehehe!!

























Yang bestnya..Mr Alon send pic ne kat aku..

"Syg pilih yang mana syg bekenan"

Hah..aku pun apa lagi..Dengan rakusnya mula menilik pic-pic untuk mengenalpasti yang mana paling cantik..
Pastu, aku pun tunjuk kat Mr Alon yang mana aku nak..
Excited sangat la kan, sebab dapat pilih sendiri yang mana aku bekenan...
Tiba-tiba..

"Syg pilih yang len la na.. yang syg pilih tu mahai sangat, beribu,."

Gulp, tekezut..mana cek tau hat tu harga sampai beribu..heheheh...Sepasang untuk pompuan saja, dah seribu lebih..Tak termasuk untuk laki...Ok, cancel...

Akhirnya, Mr Alon yang pilihkan. Cantik, menarik, kau memang deboom..Puas ati dengan pilihan Mr Alon..Pandai mix n match ropanya syg i ne..heheheh!!







 Kalau ke Bandung, rasanya telekung benda wajib kita beli kan.. Ada banyak pilihan.. Macam-macam corak, macam-macam kaler.. Sangat sesuai untuk dibuat hantaran..


Ni jugak antara benda wajib kita beli kalau kita pi holiday kan.. Key Chain..And yang Pinktober tu dah bleh agak kan sapa punya???heheheh... Of coz la mem kecik punya.. I know he know i love pink..











Yang mana satu menjadi pilihan Mr Alon??? Ohhh.. Itu rahsia.. Tak surprise la kan kalau tunjuk awai2 before our wedding.. Hehe.. Yang pastinya pilihan Mr Alon adalah yang terbaik..

Wedding??? Hmmmm..something he said to me before fly to Indonesia... Apa? Stay tuned for the next entry...

One step closer....
Daaaaa....



No comments:

Post a Comment

♡Assalamualaikum♡
Sila tinggalkan komen anda di sini..