Saat baby mula menendang

♡Assalamualaikum♡

Semua mommies to be mesti tak sabar nak rasa pergerakan baby kan. Tambah-tambah yang pregnant anak pertama, memang terlebih excited. Sama macam aku, excited gila nak rasa baby bergerak. Masa awal-awal dulu, aku selalu duduk diam-diam, letak dua-dua belah tapak tangan atas perut, kot-kot dapat rasa baby bergerak. Hahahahaha. Padahal baru 3, 4 bulan...





Babymoon - Bali Part 1

♡Assalamualaikum♡

Were back..

Bali Day 1 (7 Oktober 2014)

Hari first di Bali tak banyak story, sebab travel day. Flight ke Denpasar 3.45 petang. So, untuk elakkan kelam kelibut berlaku, kami gerak awal ke KLIA 2.

Keluar rumah around 10 pagi, terus breakfast. Terus gerak ke KPM Putrajaya, my sis, Ayu setlekan urusan PTPTN dia. Selesai urusan, terus ke Putrajaya Sentral. Ayu drop kami kat situ. 12.30 tengahari, train dari Putrajaya, sampai KLIA 2 12.45 tengahari.

7 years ago

♡Assalamualaikum♡

Still remember, 7 years ago on 24 November 2007..When he said "Aku suka kat hang". winkwinkwink...Time tu muka blushing-blushing walaupun dia tak nampak sebab dalam phone...

Hmmm..tengah memikiaq apa yang aku nak jawab ne???

And then "Aku suka kat hang gak".. Tiba-tiba tertaip kat mesej. Hahahahhaah...

Ok, walaupun confession tu tak la seromantik orang lain, tapi that was the first time i said "i like u" to u. Walaupun perasaan tu sebenaqnya dah bercambah sebelum tu lagi, tapi takkan la aku plak yang nak bukak mulut dulu kan...

24 November 2014, 7 tahun dah berlalu, now u are my husband and bakal ayah kepada anak kita. Semoga hubungan yang dibina berkekalan hingga ke Syurga. I will love u no matter what happen, dalam susah dan senang, In Sha Allah syg akan sentiasa di sisi abg..



I LOVE YOU TO THE MOON & BACK MR AZROL AZIZAN


Life After Marriage

♡Assalamualaikum♡

Sebelum kawen dulu, orang selalu cakap... Kawen ne best tapi susah sebab banyak tanggungjawab. Ya, its true, memang banyak tanggungjawab, tapi aku rasa tanggungjawab tu bukan susah. Lakukan dengan seikhlas hati, In Sha Allah semuanya akan berjalan dengan lancar. Ingat satu benda ja, apa yang seorang isteri buat, mesti ingat suami. Ke mana-mana saja kita pi, kita akan bawa nama suami. Elok perlakuan kita, elok la nama suami kita, buruk perlakuan, buruk la nama suami kita. Jaga maruah suami walau di mana saja anda berada.

Simptom

♡Assalamualaikum♡

Sebelum mengandung dulu selalu tengok gelagat ibu-ibu mengandung. Ada yang mabuk, ada jugak yang tak mabuk.

Bila diri sendiri dah pregnant, baru kita boleh rasa. Alhamdulllah, nikmat semua tu.

Lain orang lain simptomnya. Tapi tuan badan mesti dah boleh dapat feeling-feeling yang dia mengandungkan walaupun tak cek lagi kan.

Masa awal-awal dulu aku dah boleh rasa besaq kemungkinan aku pregnant, tapi saja buat- buat tak tau sebab takut nak mengharap sangat.