Yes...i do..

♡Assalamualaikum♡

Pejam celik..pejam celik...only 5 days left...

Alhamdulillah...apa yang dirancang hampir menjadi kenyataan..semoga segala perancangan berjalan dengan lancar..aminnn...

Sebelum tibanya hari bersejarah aku dan Mr Alon, boleh la aku story sikit-sikit hari pertunangan kami...

Memang plan kami last minit untuk bertunang. Plan asal kami tak mau bertunang, tapi atas permintaan keluarga akhirnya kami ditunangkan...



Tapi yang bestnya, aku memang tak tau langsung plan Mr Alon nak bertunang. Tiba-tiba satu hari tu, lebih kurang sebulan sebelum tarikh yang diplan tu, kakak ipar Mr Alon, Kak Nani mesej aku tanya pasai plan untuk bertunang. Aku dengan blurnya tanya sapa yang nak bertunang? Mr Alon nak bertunang dengan sapa? Kenapa aku tak tau apa-apa pun. Kecewa buat seketika sebab ingat Mr Alon nak bertunang dengan orang lain. Huhuhu.

Lepas tu aku buat macam biasa. Macam aku tak tau apa-apa. Akhirnya sebelum Mr Alon fly ke Jakarta, baru dia buka mulut. Hmmmmmm. Perasaan time tu uolllssss. Qenyeh sampai ke telinga. Rasa macam " i am the happiest girl in the world". Hahahah. Gediks sangat.

Walaupun last minit punya plan, tapi alhamdulillah dengan bantuan family and all my besties, segala persiapan berjalan dengan lancar.

Tanggal 25 November 2013, jam 11.30 pagi, rombongan pihak lelaki sampai. Baru nak bertunang ne uollss, nervousnya mak aiiii, macam nak lari sembunyi bawah katil. Dari awai aku dah pesan ngan ma, jangan suruh aku kuaq ke depan. Sarung cincin dalam bilik ja sebab aku malu kalau orang ramai tengok aku yang gojes ne. Hahahaha.

Akhirnya, aku selamat menjadi tunangan Mr Alon.









































Mekap : Sdn. Bhd.
Hantaran : Sdn. Bhd.
Hiasan bilik : Sdn. Bhd.
Baju : Online dari FB
Shawl : Sdn. Bhd.
Veil : Sdn. Bhd.
Cupcake (gift untuk rombongan lelaki) : My Besties Kak Sha
Katering : Che Lah Katering
Fotographer : Azzerien Wambeat (abang Mr Alon)

Kesimpulannya, banyak yang Sdn. Bhd. Bagi aku majlis yang sederhana itu lebih baik. Pelamin semua tu tak perlu. Sarung cincin dalam bilik kan lebih manis uolllss. Hehe.

No comments:

Post a Comment

♡Assalamualaikum♡
Sila tinggalkan komen anda di sini..