Review - Jogjakarta

♥ Assalamualaikum ♥

TRIP JELAJAH DUNIA


 Dimiliki oleh seorang wanita Malaysia. Bukan saja ada pakej ke Jogjakarta. Ada juga pakej ke New Zealand, Turkey dan Sumba Island Indonesia.

Official Instagram : tripjelajahdunia
Page Facebook : Trip Jelajah Dunia

Dapat tour agency ne hasil dari review orang ramai. Ramai yang berpuas hati dengan Trip Jelajah Dunia. Aku berurusan dengan Puan Nor, owner Trip Jelajah Dunia. Set appoitment dekat premis Trip Jelajah Dunia beralamat Seksyen 4 Tambahan, Bandar Baru Bangi. Puas hati terus bayar booking. Balance akan disettlekan sesampainya di Jogjakarta nanti. Puan Noor akan fly sekali ke sana. Untuk pengetahuan, Puan Noor memang kerap ke sana sebab suaminya memang menetap di sana.

Kebetulan hari nak ke Jogja, Puan Noor akan fly bersama. So, bila flight delay Puan Noor akan inform husband dia yang menguruskan supir di sana.

Pakej Private Trip RM450 x 2 pax include
Tour
Supir
Transport (Besar & sangat selesa)

Total RM 900
 RP 2.799.000

Review - Bandung

♥ Assalamualaikum ♥

BANDUNG MAOSTRAVELTOURS

Dimiliki oleh seorang anak muda dari Bandung, Rahmat Sugiarto


Official Instagram : Maostraveltours Bandung

Page Facebook : maostraveltours
Reservation Booking Package : +6282121950335

Dapat tour agency ne hasil dari review orang ramai. So far, semua review memuaskan. So, aku decide untuk deal dengan Mas Rahmat. Berpuas hati, terus confirm booking. Booking tanpa bayaran deposit tau. Sampai ja dekat sana, baru bayar deposit. Last day, bayar full payment.


Mas Rahmat ne muda lagi orangnya. Aku rasa mungkin pertengahan 20-an ke lewat 20-an. Orangnya peramah dan senang untuk kita berurusan.

Bandung - Part 5

♥ Assalamualaikum ♥

21 SEPTEMBER 2017 (KHAMIS)

Hari ne last day dekat Bandung. Ada banyak lagi masa sebelum flight ke KL malam nanti. So, banyak lagi tempat yang tersenarai dalam itinerary untuk hari ne.

Macam biasa, breakfast dekat hotel dulu, sebelum mulakan perjalanan. Then, checkout dan terus gerak.


PUTERA

Isnin, 5 Februari 2018, 0647pm

Lahirnya seorang putera. Putera yang ditunggu-tunggu selama 9 bulan. Putera yang akan melengkapkan lagi hidup ibu, ayah & kakak Khadeeja. Putera bauan syurga. Tak sabaq ibu nak peluk cium anak ibu.

Lebih kurang 10.30 malam, baru ibu dapat face to face dengan anak ibu. Saat menatap wajah putera ibu, ayaq mata hampir mengalir. Tak sangka ibu selamat melahirkan putera secomel ini. Alhamdulillah, sempurna tubuh badan, kulit hitam hitam manis, rambut hitam lebat. Ibu bersyukur sangat-sangat anak ibu sihat.

Second Baby Is Coming - Part 2

♡Assalamualaikum♡

Sambungan Part 1

Sekali push, dua kali push, tiga kali push. Baby tak boleh keluaq lagi. Mr. Alon memang setia dekat sebelah bagi semangat. Empat kali push, lima kali push pun baby tak keluaq lagi....

Enam kali pushhhhhh, baby hampir-hampir keluaq. Dr. Haida cakap relek, amik nafas then push lagi. Last sekali, Dr. Haida decide terpaksa gunakan bantuan vacuum untuk keluaqkan baby.

Masa Kak Long Khadeeja dulu pun kena vacuum jugak, tapi memang aku tak qasa apa-apa masa Dr. masukkan vacuum tu. Tapi, kali ne memang teqasa cek oooiii Dr. masukkan vacuum tu. Haiisshhh..

Dah masukkan vacuum, aku cuba push lagi. Sekali dua, pluuupp teqasa baby keluaq. Tarik napaih lega aku. Nak teriak pun ada, nak gelak pun ada..

Dr. angkat baby letak sat ataih aku, confirmkan jantina baby boy. Then Dr. terus amik baby. Alhamdulillah, muka saling tak tumpah macam Kak Long Khadeeja. Sempurna, cukup sifat. Syukur ya Allah...