Rumput Ular Sabah

♡Assalamualaikum♡

RUMPUT ULAR SABAH


First time aku dengaq dari mulut Mr. Alon..Aku tak penah tau wujudnya tumbuhan ne...Aku sangat perlukan pertolongan dari kawan-kawan yang tau kat mana aku bleh dapatkan Rumput Ular Sabah nie..Kalau dapat secepat mungkin lagi ok...

Rumput Ular Sabah nie bleh ubati macam-macam jenis penyakit..Salah satunya kanser..Ayah Mr Alon sangat perlukan pertolongan anda semua..=(

Aku try search dan aku jumpa satu blog yang cerita pasai tumbuhan nie..Blog Sis Ani..Sis Ani ada habaq dia tanam tumbuhan nie..Kebetulan Sis Ani duk kat Langkawi..So, aku harap sangat kalau aku bleh jumpa untuk dapatkan tumbuhan nie..Kalau Sis Ani terbaca blog nie, tolong contact saya yea..Melalui FB pun tak pa, senang saya nak bagi no. contact..

Ini rupa Rumput Ular Sabah..


Dan sedikit info yang aku search pasai Rumput Ular Sabah..

Rumput Ular Sabah atau Sabah Snake Grass (SSG) yang juga dikenali sebagai Belalai Gajah atau nama saintifiknya Clinacanthusnutans menjadi semakin popular dikalangan pesakit kanser/barah. Daun herbal ini mempunyai ramuan aktif yang boleh melawan penyakit kanser sehingga sembuh. Daun  ini hanya terdapat di hutan tropikal seperti di Malaysia...

CARA-CARA PENGAMBILAN

a) Tuangkan separuh cawan ari ke dalam blender
b) Tambah 1 atau 2 ketul air batu cubes untuk mengelakkan kepanasan melampau semasa kisar.
c) Campurkan 1 1/3 (satu suku) lemon atau jus limau (penambahan vitamin C dan mengelak dari oksidasi)
d) Basuh daun segar SSG yang diperlukan dan masukkan ke dalam blender.
e) Kupas kulit buah epal dan keluarkan tengah dan bijinya.
f) Potong epal kepada 8 bahagian dan masukkan  epal itu ke dalam blender.
g) Blend dan minum segera, kalau lewatpun dalam 5 minit (pengambilan setiap hari)
h) Jika badan merasa sejuk, tambah sehiris dua halia atau minum air herba suam

PEMAKANAN YANG PERLU DIELAKKAN

a) Gula dan segala jenis manisan
b) Ikan kembung, ikan pari, 7 angled-fish
c) Daging, ayam, itik, lembu
d) Beras berkanji
e) Margarine
f) Durian
g) Herba sarang burung
h) Ginseng dan herba awet muda


p/s : Bantuan secepat mungkin diperlukan..=)

2 comments:

  1. Saya ada buat artikel tentang ni juga..tapi saya pun tak ada maklumat tentang ni.....walau apa pun nanti saya tgk komen tentang ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks hanif...alhmdulillah..sya dh dpat tumbuhan nie..
      kbetulan kwn mak saya jumpa..
      so skrang ne sya dh try tanam kt umah..
      harap2 tumbuh dgn subur la..

      Delete

♡Assalamualaikum♡
Sila tinggalkan komen anda di sini..