About Me

My photo
Nur Syamimi Jamaludin. Born on 16 March 1987. Servant's of Allah. A devoted wife to Mr Azrol Azizan. Ibu to Nur Iman Khadeeja. A gumoks woman trying to be a kuruih woman. Kihkihkihkih!!

Sunday, 3 May 2015

Lipas Kudung

♡Assalamualaikum♡

Do u know what LIPAS KUDUNG is??



Ok, ne lipas kudung, sejenis binatang yang menggelikan. Kalau kat rumah mak aku ne, nampak lipas sekoq, rumah dah macam dilanda disaster sebab akan kedengaran jeritan dan tangisan dari merata-rata tempat. Hahahaha. Macam la lipas tu makan orang kan.



Kat sini aku bukan nak cita kisah lipas kudung ne. Pernah tengok lipas kudung versi manusia? Superhero maybe?



Erkkk. Ok, yang ne tak awesome. Yang aku nak story ne lipas kudung yang ne ha...



Semenjak bergelar ibu ne. Semua pergerakan memang macam lipas kudung. Zasss masuk mandi, zasss makan, zasss masuk toilet. Semuanya zasss la. Tak dak masa nak membelek muka. Eh, ada jerawat la, nak picit jerawat la. Eh, ada bulu ketiak la, nak cabut la. Tapi bukan la xcabut langsung, itu pengotoq namanya. Hahahaha. Cuma semuanya akan siap dalam beberapa minit ja. Cepat, pantas dan cekap.

Masa kat kampung tak rasa sangat jadi lipas kudung ne, sebab tak buat semua qeja umah. Mak masakkan makan, mak basuhkan baju, mak tengokkan Nur Iman bila mandi. Tapi, bila dah balik rumah sendiri memang terasa sangat-sangat sebab nak kena siapkan makan sendiri. Mujuq la Mr Alon sangat la memainkan peranan. Banyak bantu qeja-qeja rumah. Mana aku tak sempat nak siapkan, dia akan siapkan. Kalau aku tak laqat, aku tidoq, dia akan kemaskan rumah. Alhamdulillah, tq sayang.

Tak susah sebenaqnya, bahagia lagi ada. Sebab kita akan bekerjasama dalam semua benda yang kita buat. Dalam tak sedaq, itu akan mengeratkan lagi hubungan suami isteri.

No comments:

Post a Comment

♡Assalamualaikum♡
Sila tinggalkan komen anda di sini..