Sahabat Dan Kekasih

♡Assalamualaikum♡

Sahabat atau kekasih??
Kalau anda diberi pilihan untuk memilih antara sahabat dan kekasih anda, yang mana satu akan anda pilih??
Selalu aku baca, orang akan pilih sahabat.. Sebabnya, sahabat kekal sampai bila-bila, tapi kekasih bila dah tak dak rasa sayang, cinta, hilang la kekasih...

Btoi ka cam tu?

Bagi aku, sahabat dan kekasih, dua-duanya penting..
Dalam hidup kita perlukan sahabat dan juga kekasih...
Boleh ka kita hidup kalau ada sahabat ja, tak dak kekasih??
Tak kawen sampai ke tua la jawabnya..
Dan boleh ka kita hidup kalau ada kekasih semata-mata??
Pi mana berdua, jadi apa-apa pun berdua...Lama-lama jadi katak bawah tempurung sebab tak berdunia ngan orang...

Kalau aku diberi pilihan antara sahabat dan kekasih...
Hmmm...aku tak sanggup untuk pilih antara satu...

Dua-duanya penting dalam hidup aku...
Sahabat di kala senang dan susah..
Kasih antara sahabat kekal selamanya..

Kekasih sehidup semati...
Dengan merekalah kita akan sama-sama mercorak masa depan, masa depan kita, masa depan anak-anak...Insyallah kalau kekal sampai ke jinjang pelamin...

Jika sahabat dan kekasih anda berselisih faham??
Adoi, pening kepala kita jadinya..
Sebab kita yang berada di tengah-tengah..
Kena jaga hati kedua-dua belah pihak..
Takut ada yang terluka..

Pendek kata, hidup kita akan lebih bahagia dengan adanya SAHABAT & KEKASIH di sisi kita....


ANDA BAGAIMANA???

No comments:

Post a Comment

♡Assalamualaikum♡
Sila tinggalkan komen anda di sini..