Cameron Highlands Again..

♡Assalamualaikum♡

5.52 am..mood nak update blog mai lagi...Fuh..fuh..rajinnya hang mimi..
Cerita lama yang tak sempat aku nak update..

Kali ne aku untuk kesekian kalinya aku holiday kat Cameron Highlands lagi...Saipa asyik-asyik Cameroon ja ne.. Op kos la..Cameron antara tempat favourite aku untuk holiday...saipa?? Sebab Cameron sejuk, nyaman, tenang...Kalau diberi pilihan antara tepat sejuk dan pantai..Pilihan utama aku mesti tempat sejuk..Sebab aku kurang suka dengan cuaca yang panas..Tambah-tambah kalau bejemuq tepi pantai kan...Kulit i ne cepat tannnn uooolllsss...Kang tak pasai-pasai hangit..Heheheheh...

Tapi berbeza dengan Mr Alon..Mr Alon lebih suka ke pantai..Saipa?? Nanti kita soal siasat dia no...



13 SEPTEMBER

Cameroon untuk kesekian kalinya..Persatuan Pengakap Kelana POLIMAS wat camping ke Cameron untuk student semester 2..Dan macam besa ramai super-super senior cam aku yang menyibuk nak follow..heheheh...tapi semuanya sendirian berhad tanggung...Pagi 13 September, aku bertolak dari Jitra ngan adik-adik...Semangat berkobar sebabnya jeng jeng jeng...cer teke, cer teke...hahahahah!! kegatalan dah terserlah dah.. Opkos la Mr Alon pun pi kan...Al maklum la kami ne kan PJJ...Dia dari Selatan, aku dari Utara...

Petang Jumaat, tak banyak aktiviti..Jenguk tapak camping and then balik lepak apartment dan tidoqqqqqqqq...

Dalam jam 3 pagi, Mr Alon and the geng sampai dari KL. Al maklum la musim cuti sekolah kan. Jalan memang jem sangat. Tu yang lambat sampainya tu.

Aku yang bajet kekasih mithali tu prepare la makanan untuk diorang. Kang lapaq plak Mr Alon and the gang tu kan..Hehehehhe..



14 SEPTEMBER

Sabtu..Hari ne plan pusing-pusing Cameroon...

Tempat wajib kalau ke Cameroon..Sungei Palas Boh Tea Center..


Antara super-super senior yang join..Ramai uolllss...Geng Pengakap dah bleh dikatakan macam Family kedua weooolllsss..


yang tengah tu aku versi cekeding..hahahah
ja, ayu (my sis), kirah


wink..wink...


Baby comel ne Imran..Anak senior aku..Come sangat la uolllsss...Baby Imran n Mr Alon sangat la serasi..cewahhh..




Lavender Garden

Pemandangan kat sini sangat cantik..Tiket masuk aku tak ingat..hahaha..Antara RM3 ke RM5 kalau aku tak silap..


Aku tak tau nama kasut nie,,Tapi kalau aku, aku panggil kasut Phua Chu Kang..idea yang best..sapa-sapa yang ada kasut ne kat umah n tak guna pun...Elok isi tanah n tanam pokok..unik kan..










Mr Alon dah jadi mat bunga..dikelilinga banyak bunga..

I luv u..kehkehkeh!!

Bunga Lavender...



Baby Imran..ala tome-tome...


Dah penat jalan-jalan, after lunch kami balik apartment rehat sat...Petang tu tak dak plan, kami kuaq jalan-jalan sekitar kawasan dekat apartment. Kuaq jalan kaki tau. Exercise katakan sambil hirup angin petang Cameron..







Dah macam kanak-kanak ribena yang teruja jumpa buah-buahan yang besaq...






ala-ala model konon...

Petang-petang bersantai kat sini memang best...Layan..

Malam tak banyak aktiviti..Join aktiviti suai kenal kat tapak camping...Balik tidoq, ready untuk menawan puncak berembun esoknya..


15 SEPTEMBER


Puncak Berembun...here we come... Aktivit wajib kalau bercamping kat sini jungle tracking..memang best..letih tapi best..


Streching sebelum start



Yang kecewanya kami tak sampai ke puncak...ikut short cut terus turun dah...Ropanya tersalah jalan uolllsss...Kecewa btoi..Sedaq-sedaq dah jalan nak turun dah..huhu!! Tapi apa-apa pun enjoy...


Jejaka-jejaka ni teruja la jumpa kawan kononnya,...

Kami team paling awai yang sampai...yang lain nun jauh ketinggalan..

Lepas jungle tracking, aktiviti Explorace...Bayangkan ujan-ujan dalam sejuk camtu, kena rendam dalam sungai..Aduh...Bukan aku na, junior-junior yang kena buli..Aku?? tengok saja..hehhhe!!

Malam last, barbeque dan malam persembahan,...Selalunya malam ne yang paling best.. Sebab boleh tengok macam-macam gelagat...











16 SEPTEMBER

Last day..




Semua dah siap-siap nak bertolak balik..bawak haluan masing-masing la lepas ni..hehe!!
Balik, teruskan aktivit harian macam biasa...Sekali sekala kena release tension..




Bubye Mr Alon...Till we meet again...=)




No comments:

Post a Comment

♡Assalamualaikum♡
Sila tinggalkan komen anda di sini..