About Me

My photo
Nur Syamimi Jamaludin. Born on 16 March 1987. Servant's of Allah. A devoted wife to Mr Azrol Azizan. Ibu to Nur Iman Khadeeja. A gumoks woman trying to be a kuruih woman. Kihkihkihkih!!

Wednesday, 2 May 2012

Simpang Kenyum...

♡Assalamualaikum♡

Bagi penduduk Langkawi, mungkin tau kat mana Simpang Kenyum nie...Mungkin jugak slalu pi kat market Simpang Kenyum...Aku panggil market la, orang len mungkin panggil kedai kot...Sebab kat ctu dah macam market..Suma benda ada...Macam-macam jenis ikan, udang, sotong, siput ada...daging dan ayam pun ada..Senang pi kat ctu..

Tapi, setelah apa yang berlaku ari ni..Mungkin aku takkan jejakkan lagi kaki aku kat ctu..Owner dia memang la cam sombong ckit..Tapi aku tak penah amik kisah pun..Lantak la kalau dia nak menyombong pun..Janji aku pi, cari barang, jumpa, bayar, aku balik...Tapi ari nie.....memang layanan yang bagi aku sangat kurang ajar...


Pagi nie aku n seorang kakak pi kedai tu nak cari ayam dan bahan untuk perap ayam..

Kakak : Kak, ayam kat mana?
Pekerja : Tu kat tepi tiang tu, tak nampak ka?

Pekerja tu jawab dengan sopannya... :-)

Siap pilih ayam yang mana nak..

Kakak : Kak, tolong belah dua...
Pekerja : Amik ja la yang dah belah tu..
Kakak : Dak, saya nak yang nie..

Sekali lagi dia bagi respon yang sangat sopan...

Kakak : Kak, tolong potong kepala n kaki buang sekali na..
Pekerja : La, balik potong sendiri kat umah tak bleh ka?

Aduhai, kena lagi...Hmmmm....

Satu lagi situasi dengan owner kedai yang duk kat kaunter tu...

Kakak : Kak, jintan putih n jintan manis kat mana?
Owner : Kat belakang.

Kakak pun pi la kat belah belakang nak cari...Cari punya cari tak jumpa..
Owner lalu kat Kakak sambil kata...

Owner : Cari la sendiri...Tak tau, baca...

Adoi..kena lagi sebijik...Aku tanya kakak saipa tak balas balik...kakak cakap biaq la..Kalau dia balas balik satgi tak pasai-pasai kena setepek...Hahahhaha...

Kalau aku la...aku tak tau apa yang bakal aku lakukan kat mereka-mereka nie...

Jadi, lepas ni, tak kebuluq aku nak pi kat ctu lagi...Bubye....





2 comments:

  1. Mag kurang ajar je pekedai 2...
    macam xikhlas nak meniaga...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kurang ajaq kan...mungkin dia xdk belajaq softskill kot..heheh!!

      Delete

♡Assalamualaikum♡
Sila tinggalkan komen anda di sini..