6th Putrajaya International Hot Air Balloon Fiesta 2014

♡Assalamualaikum♡


Jom kita pakat-pakat pi...Tak leh naik, leh tengok pun jadi la...


Pagi nie sebelum ke ofis, aku sempat pi tengok..Awai pagi dah bangun, semangat berkobar-kobar..Mana nak tau orang tu ajak nek kan..Merasa gak la aku nek Belon Panas..Hehehehhe..


                                                          PESTA BELON PANAS PUTRAJAYA 2014                                                                               27-30 MAC 2014                                                 MONUMEN ALAF BARU, PRESINT 2, PUTRAJAYA
Pesta pada tahun 2014 ini adalah acara ke enam pesta belon udara panas yang diiktiraf di peringkat antarabangsa, yang menampilkan kehadiran lebih daripada 20 belon udara panas di seluruh dunia, termasuklah 5 belon udara panas istimewa.
Bagi mereka yang mencari sedikit pengembaraan, Mountain Dew Extreme Zone mempunyai pelbagai keseronokan luar termasuklah sukan air dan wall climbing. Orang Ramai perlu datang awal jika mahu menaiki lima belon udara panas antara jam 8 pagi hingga 11 pagi dan 6 petang hingga 9 malam. Acara sampingan ialah sukan paramotor dan paragliding, pertunjukan kapal terbang kawalan jauh dan layang-layang. Pengunjung boleh menaiki helikopter antara jam 9 pagi hingga 4 petang pada hari Sabtu dan Ahad sahaja jika cuaca mengizinkan. Tarikan lain ialah pertunjukan badut, silap mata, seni pasir, membuat tatu lekap, mewarna, membuat kapal terbang kertas dan bermain tanglung. Sebelah malam pula ada pertunjukan bunga api.
Bukan itu sahaja, pihak penganjur juga turut memperkenalkan set sarapan pra pesanan yang dipanggil "Ballon & Breakfast". Set sarapan ini hanya boleh didapati seawal jam 6.30 pagi hingga 10 pagi, mempunyai 2 jenis pilihan. Set sarapan ini boleh didapati untuk pra pesanan melalui laman web rasmi,  http://www.myballoonfiesta.com/ atau Facebook.com/myballoonfiesta..


Sampai-sampai memang orang dah penuh..Hmmm, nampaknya macam tak dak peluang nak bleh naik pun..sob..sob..sob...



Benda first yang aku nampak bila sampai..Helikopter..Bestnya kalau bleh nek..Usha-usha harga...Hmmmmmm...macam tak sanggup plak...

RM130 per person uolllllssss...mahai kot...
Satu helikopter bleh muat 4 penumpang...
Awat la tak wat 50 hinggit ka..heheheheh...leh la cek nak naik..

Ooohhh..lupa...ayu senget pun aku angkut gak..dari dia duk meqeluh lena kat umah..Aku gerak suruh ikut..



Saya ANAK KEDAH...

Thanks Mr Alon sebab sanggup bawak saya mai jalan-jalan kat sini, walaupun awak letih, mengantuk sebab OT semalam...

Kak Bai & Wan...Ofis mate Mr Alon...




Untuk naik belon panas ne kena beli tiket dengan harga RM 20 seorang..Sangat berpatutan kan..Lama mana sekali naik tu aku tak pasti.

Ada 2 sesi pagi..

Sesi Pagi
Kaunter buka 7.00 pagi
Belon start naik 7.30 pagi

Sesi Petang
Kaunter buka 6.00 petang
Belon start naik 7.00 petang

Dah dihadkan, hanya 180 tiket sahaja untuk setiap sesi..

Jadi, sapa cepat dia dapat...



Ada banyak jenis belon panas..Menarik semuanya..Pagi tadi aku cuma nampak yang bentuk Darth Vader & Aiskirm tu ja..Yang lain-lain aku tak nampak pun..Ha, yang KEDAH DARUL AMAN pun ada..bangga jadi anak Kedah...

Eh, anak Kedah kah aku??? Beranak di Penang, stay kat Kedah..Jadi anak Kedah jugak la aku kan...Hehehehhe!!



Yang aku tau, ada belon paling besaq bentuk moto..Tapi, aku tak nampak pun depa sembunyi kat mana...Hmmmmm,,,jom kita pi cari...



Ne dekat kawasan booth..Booth Star Wars..Tak sempat nak amik gambaq sekali, dah rehat dah..Aku paham, panaih kot pakai sut tu..Kita yang pakai baju besa ne pun dah terasa bahang panaih..Tambah-tambah la dia kan...Aku tak pasti sangat booth ne untuk apa..Aku sempat jenguk-jenguk sat, dan kalau tak silap aku, booth ne booth badan amal untuk autisme..Sory kalau aku tersilap...Hehehhe!!

Esok hari last, jadi sempat lagi uoooollllsss semua nak serbuuuuu...








REHAT SEBENTAR BERSAMA KIT KAT


Mr Alon wear DARUL AMAN T-shirt by AzzanClothing (green colour)

Berminat untuk dapatkan T-shirt negeri anda??
Lai..lai...lai...lai..
Semua negeri ada..
Sebarang pertanyaan dan order sila layari laman FB AZZANCLOTHING











1 comment:

♡Assalamualaikum♡
Sila tinggalkan komen anda di sini..