EkbLuver Part 2

♡Assalamualaikum♡

We'll back in Part 2..

Malam ne aku dah nak balik..Flight kui 9.15 malam dari LCT..Mulanya kami plan nak nek train ja round KL..Memang aku teringin sangat nak nek train round KL, dah lama... Tapi takkan nak nek sorang-sorang kan..Satgi duk ternganga plak sorang-sorang sebab jakun..Hahahaha...

Tapi, plan tak menjadi sebab bangun pagi pun dah tak berapa nak pagi..Tambah-tambah cik abang kita tu kan..Nak tunggu dia mai pick up aku lagi..Takot tak dan, jadi kami cancel plan nak nek train..Len kali la plak...



So, ari ne masih dengan semangat Empayar Kukubesi..


Mr Alon wearing Red Propaganda and i'm wearing Tok Paikong Petrol Red...

Lepas lunch, tak dak arah tuju..Ari ne tak dak plan nak kemana pun..why??why??why?? heheheh..
Akhirnya, tempat yang aku rasa aku tak penah sampai seumur idup aku..kenapa aku rasa?? Sebab aku tak ingat kot-kot masa kecik-kecik dulu mak & ayah aku ada bawak aku pi kan..Hmmm..kena balik tanya mak ne..

Jeng..jeng..jeng..here we are...



Eh, dimanakah itu...




Yeaaaa...here we are...TUJU NEGARA!!

Ari ne weekend, so memang ramai orang kat sana..Tapi rata-ratanya bukan orang Malaysia..Orang Malaysia boleh kira ngan jari brapa orang sangat...Ok, macam agak teruja bila sampai kat sana..Tiba-tiba semangat patriotik dalam diriku ini berkobar-kobar.


Sedikit info tentang TUGU NEGARA...Selebihnya kita layan gambaq aku yang cun tu..wakakaka..









Tugu memperingati perajurit yang terkorban sewaktu peperangan









Aku nak kongsi satu info yang aku penah terbaca dulu..Mungkin ramai yang dah tau..

Tugu Negara pernah dibom pada 26hb Ogos 1975, pada jam 5.00 pagi. Letupan ini memusnahkan satu patung besar serta dua kepala patung yang jatuh dari kedudukan asal. Pihak berkuasa percaya letupan itu dilakukan Barisan Pembebasan Kebangsaan Malaya (MNLF).

Antara penduduk yang mendengar letupan itu adalah Tunku Abdul Rahman yang tinggal berhampiran. Unit pemusnah bom menemui dua butir bom yang belum meletup di tempat kejadian serta kesan darah dipercayai milik pengganas yang cedera, tetapi masih sempat melarikan diri. Sebaik sahaja letupan itu berlaku, polis terserempak dengan dua orang dipercayai komunis menaiki motosikal tanpa memakai topi keledar dalam keadaan mencurigakan di simpang Jalan Traves dan Jalan Bangsar, Kuala Lumpur. Ia kini telah dipulihkan pada keadaan asal.


Ok, setle..Destinasi seterusnya.....tak tau..hahahahah!!
Round-round KL, balik lepak kat Putrajaya..Putrajaya best, banyak tempat riadah waktu petang..Mungkin malam ja kot agak bosan..

Kami lepak kat tepi tasik, tapi tak dapat dikenalpasti taman tu nama apa uoollsss..hehe!!
Ramai orang kat sini..Family paling ramai..



cak...muka sedih sebab nak kena balik dah..sobsobsob

Lepas tu still kat Putrajaya..Tepi tasik jugak..Mr Alon kata kat sini memang port untuk sesi photoshoot..Petang tu pun ada 3, 4 pasangan pengantin yang tengah wat photoshoot..Tempat cantik..Dari tasik ne bleh nampak Pullman, Putrajaya..Sangat cantik uoolllsss hotel nie..

Hmmm..berangan wat photoshoop sendiri ja la..Hahahah!!







Before balik, singgah PapaRich untuk dinner...Dah oder tengok jam, alamak macam tak sempat ja.. Terus tapau, tapau nasi uoolllsss..habis diet i untuk ari ne...jem..heheheh!! Mr Alon drive, aku makan dengan rakusnya kat sebelah..Maap la dear...I lapaq..U nak kena pecut bagi i sampai ke LCT tepat pada waktunya..Hehehehe..

Sampai LCT,  nasib ada time nak ilangkan mengah berlari..Huh...And then, bubye KL, welcome Langkawi..












TRUE LOVE ISN'T EASY..
BUT IT MUST BE FOUGHT FOR..
BECAUSE ONCE YOU FIND IT,
IT CAN NEVER BE REPLACED..








No comments:

Post a Comment

♡Assalamualaikum♡
Sila tinggalkan komen anda di sini..