About Me

My photo
Nur Syamimi Jamaludin. Born on 16 March 1987. Servant's of Allah. A devoted wife to Mr Azrol Azizan. Ibu to Nur Iman Khadeeja. A gumoks woman trying to be a kuruih woman. Kihkihkihkih!!

Saturday, 6 July 2013

SALAM RAMADHAN

♡Assalamualaikum♡

Ramadhan datang lagi...

Bulan Ramadhan mengingatkan kita masa zaman kanak-kanak. Tiap-tiap malam semangat nak pi terawih.. Tapi, bukannya berterawih, berlari riang kat belakang masjid (mengaku cepat sapa yang macam tu..hehe). Bukan ganjaran amalan terawih yang kita nantikan, tapi moreh yang sodap-sodap..Kan kan kan kan...

Dam dam dum, bunyi mercun..Saat yang paling best sekali..Lawan bunyi mercun mana yang paling kuat..Perlawanan antara kampunglah katakan..

Paling ditunggu-tunggu saat nak bukak posa..Tik tok, tik tok...Jarum jam berdetik..Lambat lagi kah??
Lapar dah nie..Hehehe..Jenguk mak masak kat dapuq, telan ayaq liuq..Tak tolong pun, sambung kira jam..



Paling best pi bazar Ramadhan....kiri kanan depan belakang, wahhhhhhhhhhhhhhh...makanan... semua nak, tapi makannya sikit ja..Pembaziran kan kan.. Nafsu semua tu..hehehe..kanak-kanaklah katakan...

Dah besaq, jarang dah nak rasa semua tu.. Tambah-tambah macam aku ne kan.. Jauh dari family, sedih...Sob sob sob...Tapi tak pa, family sentiasa diingatan, kawan-kawan sentiasa di sisi...

Mercun?? hmmmm, konpom la tak main dah..Takkan la gadis ayu cam aku nie, nak men mercun kan.hahahah...Ngan kawan-kawan plak tu..Satgi jiran kata buang tebiat dah budak-budak nie... Nak main jugak?? Tunggu balik kampong..yang tu konpom aku main...

Terawih?? Dulu masa zaman kanak-kanak, yang tu paling tak sabaq, nak semayang terawih...Tapi sekarang, qeja tak tentu masa...Selalu terlepas..Tapi, hendak seribu daya, tak hendak seribu dalih kan...

Akhir Ramadhan, tibanya Syawal... duit raya...duit raya...duit raya... Itu dulu ok, keliling kampong kutip duit raya... La ne, semua keliling aku la plak mintak duit raya,...uufffff...ponin den..

Nostalgia semua tu..Tak mungkin berulang lagi..Bak kata NEW BOYZ, SEJARAH TAK MUNGKIN BERULANG...=p.

Untuk semua, SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN.. do take this opportunity to gain as much PAHALA as u can. It only comes once a year and it will be a great lost if u don't do anything... I am not a god MUSLIM either, but will try to be better compare to last year...=)

No comments:

Post a Comment

♡Assalamualaikum♡
Sila tinggalkan komen anda di sini..