About Me

My photo
Nur Syamimi Jamaludin. Born on 16 March 1987. Servant's of Allah. A devoted wife to Mr Azrol Azizan. Ibu to Nur Iman Khadeeja. A gumoks woman trying to be a kuruih woman. Kihkihkihkih!!

Tuesday, 25 June 2013

Mr Alon

♡Assalamualaikum♡

25/06/2013...entry khas buat Mr Alon...

Dear Mr Alon..

Nothing special on your besday...Hanya doa mengiringi ucapan selamat hari jadi..

We fight, we make up..
we share a secret over a coffee cup..
Sometimes you're my friend, sometimes a guide..
You are the person in whom I take pride..
May you get the best of everything in life..

Thursday, 13 June 2013

Yeaa....Tora datang lagi!!

♡Assalamualaikum♡

Ingat lagi TORA???
Sapa-sapa yang lahir tahun 80an, 90an mesti ingat kan...
Zaman kanak-kanak yang penuh keseronokan..kalau la boleh putaq masa balik kan....

"Kita putar Halim"...eh..tiba-tiba teringat kat Roda Impian plak...hahahah!!

Ini adalah TORA
Ada macam-macam lagi yang sengkatan dengan TORA nie...Antaranya DING DANG, NINI...Time tu makanan ne la yang paling sodap....sodap la sangat kan...

Wednesday, 5 June 2013

Isra dan Mi'raj

♡Assalamualaikum♡


Salam Isra Mi'raj..=)

Peristiwa Isra  Mi'raj bukan hanya sekadar sebuah kisah sejarah yang diceritakan kembali setiap kali 27 rejab menjelang. Adalah lebih penting untuk kita menghayati pengajaran di sebalik peristiwa tersebut bagi meneladani perkara yang baik dan menjauhi perkara yang tidak baik. Peristiwa Isra Mi'raj yang memperlihatkan pelbagai kejadian aneh yang penuh pengajaran seharusnya memberi keinsafan kepada kita agar sentiasa mengingati Allah dan takut kepada kekuasaan-Nya.

Seandainya peristiwa dalam Isra Mi'raj ini dipelajari dan dihayati benar-benar kemungkinan manusia mampu mengelakkan dirinya daripada melakukan berbagai-bagai kejahatan. Kejadian Isra Mi'raj juga adalah untuk menguji umat Islam apakah percaya atau tidak dengan peristiwa tersebut.

Peristiwa Isra Mi'raj itu merupakan ujian dan mukjizat yang membuktikan kudrat atau kekuasaan Allah S.W.T. Allah S.W.T telah menunjukkan bukti-bukti kekuasaan dan kebesaran-Nya kepada baginda Rasulullah S.A.W.

Firman Allah S.W.T. : "Maha Suci Allah yang telah memperjalankan hamba-Nya pada suatu malam dari Al-Masjidil Haram ke Al-Masjidil Aqsa  yang telah Kami berkati sekelilingnya agar Kami perlihatkan kepadanya sebahagian dari tanda-tanda kebesaran Kami. Sesungguhnya Dia adalah Maha Mendengar lagi Maha Melihat ." (Surah Al-Israa':Ayat 1)

Tuesday, 4 June 2013

Bersyukur..

♡Assalamualaikum♡




Bersyukur dengan apa yang kita ada.. Walaupun sikit, kurang tapi syukurlah kita ada dari tak dak. Hati kita tak gembira sebab kita tak pernah bersyukur dengan apa yang kita ada. Kita tak pernah nak menghargai setiap nikmat yang kita dapat. Kita asyik memikirkan benda yang kita tak ada, sampai kita lupa nak melihat nikmat di sekeliling kita.

Kadang-kadang kita nak apa yang kita lihat orang lain dapat, tapi kita lupa sebenarnya kita sudah miliki apa yang Allah beri pada kita. Kita akan lebih bahagia, gembira dan bersyukur jika kita ingat bahawa di sebalik sesuatu kekurangan, tersembunyi kelebihan.

Dari Utara Ke Selatan (Part 3)

♡Assalamualaikum♡

Sambungan dari Part 2...

We back for Part 3..

why???why??why??
Bukankah sepatutnya dah selamat sampai ke langkawi??

Ok, aku ditinggalkan oleh bas..sampai hati btoi bas tu...sob..sob..sob..=(

Dari Stesen Kajang ligan bas sampai ke Pudu..Mr Alon dah jadi racer dah.. Tapi malangnya racer ne gagal bawak aku tepat pada masanya..Hehehe..

Akibat patah hati..aku membawa diri... Kemana????


Jeng...jeng..jeng..hahaha..Ohhh terima kasih bas sebab tinggalkan saya...Sekarang saya dah tak patah hati dah...saya suka hati...