About Me

My photo
Nur Syamimi Jamaludin. Born on 16 March 1987. Servant's of Allah. A devoted wife to Mr Azrol Azizan. Ibu to Nur Iman Khadeeja. A gumoks woman trying to be a kuruih woman. Kihkihkihkih!!

Tuesday, 9 October 2012

TANGISAN SI KECIL!!

♡Assalamualaikum♡

Ari ne first day aku masuk qeja lepas cuti balik kampung...
Ari ne berkenalan dengan rakan qeja yang baru..Dah bertambah lagi sorang..So, lepas nie senang sikit la nak cuti kan..Tak payah nak berebut-rebut dah!!

Ari ne aku hampir mengalirkan ari mata..
Sebab apa?
Sebab aku sangat sedih bila dengaq tangisan sorang kanak-kanak kecil yang menanggung kesakitan luka terbakaq..
Puncanya, bila si bapa bakaq sampah, dan tiba-tiba ada benda meletup dan terus sambaq si anak ne..
Sedih..Tapi benda nak jadi kan..Tak leh nak salahkan bapa dia jugak..Dia pun tak sangka ada benda nak meletup kan..
Kita bleh amik iktibar, beringat sebelum nak bakaq sampah tu, pastikan tak dak benda yang mudah meletup...
Kalau tak pasti, jauhkan anak-anak dan diri sendiri dari tempat bakaq tu..

Mungkin ada untungnya sapa yang qeja kat hospital ne..Memang la kadang-kadang tu tension dengan kerenah patient yang macam-macam..Tapi bila lagi kita nak belajaq tangani keadaan macam ne kan, masa ne la kita nak kuaqkan segala skill yang kita dah blajaq..Cewah...cam banyak sangat skill aku ne kan..Hahahahah!!

Apa-apa pun, beringatlah sebelum jadi apa-apa..
Jadikan apa yang berlaku ne sebagai pengajaran untuk kita semua!!


MENYESAL DAHULU PENDAPATAN, MENYESAL KEMUDIAN TIDAK BERGUNA!!

1 comment:

♡Assalamualaikum♡
Sila tinggalkan komen anda di sini..