About Me

My photo
Nur Syamimi Jamaludin. Born on 16 March 1987. Servant's of Allah. A devoted wife to Mr Azrol Azizan. Ibu to Nur Iman Khadeeja. A gumoks woman trying to be a kuruih woman. Kihkihkihkih!!

Saturday, 20 October 2012

Menangislah!!

♡Assalamualaikum♡

Detik kelahiran seorang bayi dihiasi tangisan kegembiraan..
Detik kematian seorang insan juga dihiasi tangisan, tapi bezanya tangisan kesedihan...

Tangisan adalah suatu fitrah bagi setiap makhluk bergelar manusia...
Air mata adakalnya penyubur hati, penawar duka. Adakalanya buih kekecewaan yang menyimpit perasaan, menyesak kehidupan..Orang selalu kata menangislah sepuasnya untuk melepaskan segala macam perasaan yang menghimpit dalam hati..

Manusia menangis kerana bermacam-macam sebab...
Menangis sebab sedih..
Menangis sebab gembira..
Menangis sebab rasa keinsafan..
menangis sebab kecewa..
Menangis sebab cinta..
Menangis sebab takut..
Menangis sebab geram..
Menangis sebab hipokrit pun ada k..heheh..

Pendek kata manusia nie dalam apa situasi sekalipun, tak boleh lari dari mengalirkan air mata..paling ketara sekali kaum wanita kan..


AKU??

Suka nangiskah aku??
Hmmmm,,,mungkin jugak..kalau aku sedih, kat mana-mana ja aku boleh mengalirkan air mata..Walaupun aku kat kaunter tengah qeja..Memang dah sifat semujadi..Mudah sangat..dah tak boleh nak ubah dah..

Bila aku tak boleh nak meluahkan perasaan aku, paling senang aku akan menangis sepuas hati... Sampai aku rasa lega..








1 comment:

  1. Menagislah sepuasnya... lebih lagi waktu kita berdoa....kerana bila kita menangis seolah-olah kita sedang merayu kepada DIA...

    ReplyDelete

♡Assalamualaikum♡
Sila tinggalkan komen anda di sini..