About Me

My photo
Nur Syamimi Jamaludin. Born on 16 March 1987. Servant's of Allah. A devoted wife to Mr Azrol Azizan. Ibu to Nur Iman Khadeeja. A gumoks woman trying to be a kuruih woman. Kihkihkihkih!!

Monday, 14 May 2012

Pantai Chenang

♡Assalamualaikum♡

Best bila skali skala kuaq amik angin pantai ne..Walaupun aku duk Langkawi, tapi bukan slalu aku lepak tepi pantai petang-petang cam nie..

Macam-macam aksi bleh kita tengok..dengan pelancongnya, penduduk tempatannya, beach-beach boysnya...

Sebut pasai beach boys ne aku selalu tertanya-tanya..depa ne mandi ka dak??opppsss...aku sekadaq nak tau na..tak dak kena mengena dengan yang hidup atau yang dah meninggal dunia...saipa aku tanya cam tu??

Sebab, aku tengok depa ne belengaih semacam ja...oppsss skali g..aku tak dak niat nak kata kat sapa-sapa ok..cuma nak tau ja..satu g depa ne tak dak umah ka?memanjang ja duk ada kat cni..pg ptg siang malam...

Ok, udah-udah la nak menyibuk pasai beach boy no...tak pasai-pasai ada yang berasa satgi,naya aku!!

Pantai chenang ne tak penah sunyi ngan manusia..everytime orang ramai..pagi mungkin kurang sikit kot..

First time aku tengok Pantai Chenang ne lengang, masa amaran tsunami dikeluarkan ari tu..memang sunyi sepi kat cni..tak nampak kelibat sorang manusia pun..aku tak tau depa lari pi mana abeh..kedai suma tutup..time tu ja la..la ne, orang macam dulu balik...

Masa amaran tsunami dikeluarkan ari tu, esoknya ada pesta air kat cni..orang tetap berpusu-pusu nak berseronok kat cni..
Aku???
aku duk umah ja sebab takot..mr alon pun awai-awai g dah pesan jangan dekat ngan pantai...takot jadi apa-apa..benda kalau nak jadi tak kira masa...patutnya kita kena sentiasa beringat...
Tapi apa-apa pun,tu terpulang kat diri masing-masingkan...

Wah..panjang plak aku berletiaq ari ne...Sementara tunggu Ain, Sera n Min abeh mandi pantai dan la aku nak merapu kat cni kan kan...

Jeng..jeng...dari jauh aku dah nampak hujan is coming...jom-jom blah dulu sebelum basah lencun!!!




2 comments:

  1. Rumah aku pun dekat pantai ...Pantai Kundur Melaka tapi jaranbg lepak ..hehehe

    ReplyDelete
  2. Rumah dekat pantai gak..pantai kundur melaka!!

    ReplyDelete

♡Assalamualaikum♡
Sila tinggalkan komen anda di sini..