SURAT RASMI..

♡Assalamualaikum♡

Surat Rasmi ( Klau takut nk cakap depan2 )



Suami bin Lelaki

17, Jalan Angkasa,
24300, Kemaman
Terengganu.


Isteri binti Perempuan
17, Jalan Angkasa,
24300, Kemaman
Terengganu.

31 April 2006

Puan,

PERKARA : PERMOHONAN UNTUK BERPOLIGAMI

Perkara di atas adalah di rujuk.


2. Sebab utama permohonan ini di lakukan adalah kerana saya ingin
melengkapkan kuota yang telah di peruntukkan bagi saya.. Buat masa
ini kuota
yang telah di isi cuma satu, memandangkan masih ada 3 kekosongan,
eloklah
jika dapat di penuhi secepat mungkin. Pihak yang akan mengisi satu
kekosongan ini buat masa ini ialah Cik Fasha Sandha yang
merupakan setiausaha saya di pejabat. Memandangkan komitmen yang
beliau
tunjukkan di pejabat amat baik, eloklah jika kita masukkan dia
bersama kita
di dalam organisasi keluarga kita. Kekosongan yang selebihnya akan
di isi
di masa akan datang.

3. Untuk makluman pihak puan, yang sebenarnya masalah ini telah lama
saya
fikirkan tetapi memandangkan poket saya yang selalu nipis,
terpaksalah saya
tangguhkan dulu permohonan ini di samping kurangnye rasa keyakinan
untuk
mengemukakan permohonan ini. Kini, setelah saya dapat mengeluarkan
kesemua
duit pelaburan ASB saya, saya merasakan kembalinya semangat saya
yang telah
hilang selama ini.

4. Permohonan ini amat setimpal kerana dengan kedudukan sekarang ia
menguntungkan kedua belah pihak dan juga pihak ketiga. Selama ini
hidup
kita bahagia sebab jika tidak, manakan mungkin puan dapat menjadi
seperti
sekarang. Semua yang puan miliki sudah bertambah besar. Kereta
besar, rumah
besar, rantai besar dan pakaian besar. Jika dulu potongan puan
seperti
gitar, kini sudah bertukar menjadi drum. Oleh itu, sudilah kiranya
dapat
kita kongsi bersama insan lain kebahagiaan kita ini.

5. Pihak puan juga dapat menikmati faedah dari kelulusan permohonan
ini
kerana puan akan tetap menikmati apa yang telah puan miliki sekarang
dengan
waktu bekerja lebih singkat dan sistem syif akan di perkenalkan
iaitu 1
hari kerja dan 1 hari cuti rehat. Waktu bekerja yang selebihnya akan
ditampung oleh pihak ketiga. Kebaikan yang puan akan nikmati ialah
waktu
rehat yang bebas kerana dalam waktu puan bercuti, saya selaku
Penyelia
tidak akan memantau aktiviti yang puan lakukan. Pada waktu itu saya
cuma
akan fokus kepada hasil kerja pihak ketiga. Menguntungkan bukan?

6. Segala kerjasama dari pihak puan saya dahulukan dengan ribuan
terima
kasih. Saya amat berharap pihak puan dapat meluluskan permohonan
saya ini
kerana adalah lebih baik jika kita dapat berkongsi kebahagiaan kita
ini
bersama insan lain. Saya harap permohonan saya ini di balas dengan
senyuman
penuh keikhlasan dari pihak puan dan tandatangan puan di atas kertas
yang
saya lampirkan bukannya balingan periuk nasi, pinggan-mangkuk,
ketukan
senduk dan perkara-perkara yang menyukarkan pihak puan untuk
melakukannya.

7. Saya harap puan sudi meluluskan permohonan ini. Hadirkanlah
senyumanmu
sebagaimana ketika kita menyambut orang baru iaitu bayi kita kedalam
keluarga kita 10 tahun lepas. Situasinya lebih kurang sama dengan
masa
kini. Kita akan menerima orang baru juga cuma bezanya ialah jika 10
tahun
yang lepas kita perlu menjaga dan membelainya dengan manja bersama
tetapi
kali ini, setiap urusan penjagaan dan belaian manja akan di
laksanakan oleh
saya sepenuhnya.

8. Akhir kata, saya harap permohonan saya ini dapat dibalas secepat
mungkin. Semoga kita bersama-bersama dengan pihak ketiga akan dapat
melaksanakan program ini dengan jayanya.

Sekian, Terima Kasih.

"BERKORBAN DAN BERKONGSI KEBAHAGIAAN LAMBANG RUMAHTANGGA BAHAGIA"

Yang Ikhlas Memohon,

Suami bin Lelaki





Nota :

En Suami bin Lelaki telah menarik kembali permohonan ini setelah Puan
Isteri binti Perempuan bertanyakan "Nak suruh saya tandatangan
dimana? Guna
pisau boleh bang..?".

Kini anda berpeluang untuk hantarkan surat yang sedia didraf ini
kepada
isteri anda pula. Caranya, cuma tukarkan nama dan alamat pengirim dan
penerima. Kalau anda berani cubalah.... ahaks!


p/s:Mr alon jgn coba2 ada niat nk bg surat ne kt sya yea...

2 comments:

  1. hakhakhak,,,,,,,agak2 nak kena sembelih para suami kalau bgi surat ne dekat para isteri :P

    ReplyDelete
  2. hahaha...tau xpa!!para suami yg brani mati ja yg snggup bg nie...hikhikhik!!1

    ReplyDelete

♡Assalamualaikum♡
Sila tinggalkan komen anda di sini..