About Me

My photo
Nur Syamimi Jamaludin. Born on 16 March 1987. Servant's of Allah. A devoted wife to Mr Azrol Azizan. Ibu to Nur Iman Khadeeja. A gumoks woman trying to be a kuruih woman. Kihkihkihkih!!

Monday, 31 October 2011

KIDAL KAYA!!

♡Assalamualaikum♡



Satu kajian mendapati lelaki yang kidal secara puratanya 15% mempunyai pendapatan yang lebih berbanding mereka yang menggunakan tangan kanan. Jika si kidal ini berpelajaran tinggi, jumlah berkenaan akan meningkat kepada 26%..

Kalau perempuan tangan kidal????


Friday, 28 October 2011

Info Lelaki,,

♡Assalamualaikum♡


"Jatuh cinta lagi.....
Lagi-lagi ku jatuh cinta...."

Lelaki lebih cenderung jatuh cinta pada pandangan pertama berbanding wanita. Kebanyakan lelaki mengakui, mereka mudah jatuh cinta lebih tiga kali dalam seumur hidupnya...








Lelaki mati cepat???

Kelebihan utama dilahirkan sebagai seorang perempuan adalah mereka dikatakan akan hidup lebih lama. Jangkaan hayat secara purata adalah 81.3 bagi perempuan manakala 76.9 bagi lelaki..







MICCOS!!

♡Assalamualaikum♡

Nama Acara
Pameran & Persidangan Komoditi Antarabangsa Malaysia (MICCOS 2011)

Tema
Menjana Kekayaan Melalui Inovasi

Tarikh
28-30 Oktober 2011

Masa
10.00 pagi - 6.00 petang

Bayaran masuk
Percuma

Lokasi
Tapak Ekspo Pertanian Malaysia Serdang (MAEPS), Selangor

Anjuran
Kementerian Perusahaan Perladangan & Komoditi

Dengan Kerjasama
Malaysian Palm Oil Board (MPOB)
Malaysian Rubber Board (MRB)
Malaysian Timber Industry Board (MTIB)
Malaysian Cocoa Board (MCB)
Malaysian Pepper Board (MPB)
National Tobacco Board (LTN)

Disokong Oleh
Malaysian Palm Oil Council (MPOC)
Malaysian Rubber Export Promotion Council (MREPC)
Malaysian Timber Council (MTC)
Malaysian Timber Certification Council (MTCC)
Malaysian Furniture Promotion Council (MFPC)

Aktiviti:-
1. Commodity Showcase
2. Commodity based products for sales
3. Seminars
4. Opening Ceremony
5. Smallholder Talks
6. Industry Briefing
7. Business Matching Programme
8. Career Talks
9. Walk In Interviews
10. Stage Shows
11. Games and Competition
12. Quizzes
13. Cultural Performance

Seminar :-
1. Seminar Sawit
2. Seminar Getah
3. Seminar Kayu Kayan


Pameran & Persidangan Komoditi Antarabangsa Malaysia (MICCOS) adalah acara perdana dalam sektor komoditi negara. MICCOS adalah salah satu acara dwi-tahunan yang menemukan para penggiat industri utama serta usahawan dalam sektor komoditi.

Dengan tema "Menjana Kekayaan Melalui Inovasi", MICCOS 2011 akan mempamerkan pelbagau produk terkini di samping pembangunan teknologi dan inovasi dalam bidang komoditi negara yang merangkumi minyak sawit, kayu kayan, getah, koko, lada, tembakau, kenaf, jatropha dan sagu. Pameran ini akan disertai oleh para pengeluar, pengilang dan pengeksport utama, di samping Agensi-agensi yang bertanggungjawab dalam pembangunan dan promosi produk-produk tersebut.



Mesti org tertanya-tanya, saipa tiba-tiba aku promote MICCOS...sebabnya ni la.....



Sebab Mr. Alon terlibat dengan MICCOS nie...jd salah satu urusetia...wah2...smart aih...

Yg paling aku hangat, tiba2 aku dpt plak gambar nie...



Amboi-amboi...tengok tu..senyum lebar Mr. Alon kita ngan aweks keliling...Huh..Seronok la tu..
Heheheh..xdk la...aku xangin pun..jeles ckit tu ada la...Tapi jeles tu kan tanda sayang...cewah2...hahahah!!!







Wednesday, 26 October 2011

SAYANGKU CASPER!!!

♡Assalamualaikum♡



SAYANGKU CASPER...novel aku baru beli tadi...Bukan cita hantu casper tu ok!!!
Cita ne menarik...aku dah baca dah ckit...Best!!
Sinopsis..
Tia Adila gadis yang sering dibuli emak dan kakak tirinya. Demi amanat si "granny", Tengku Rafique, seorang anak muda sampai ke Kuala Lumpur untuk mencari cucu Madame Marianne yang hilang sejak kecil. Adelie de Casper mahu segera dijejaki untuk menghalang niat jahat "daddy"nya. Kerana tidak tahan dengan perbuatan emak tirinya, Tia Adila mengambil keputusan melarikan diri. Bukan dekat tapi ke Paris!! Tak disangka-sangka Tangku Rafique juga menaiki penerbangan yang sama ke Paris lalu bermulalah perjalanan Tia Adila yang penuh dengan kejutan, kebahagiaan dan cinta yang tidak lagi berakhir sepantas angin..


Zaman moden macam ni pakai prepaid lagi ke?
Miskin betul! Tinggal seringgit pulat tu. Nak buat calling macam mana ni? ~ Tengku Rafique


Tia Adila terpanar. Panas hatinya mendengar kata-kata lelaki itu. Ingat aku ni sengkek sangat ke? Tolong sikit ya! Kalau semua penculik-penculik di Kuala Lumpur kenal siapa ayah aku, berderet-deret mereka semua nak menculik aku untuk menuntut tebusan. Masa tu baru kau tahu. ~ Tia Adila


Jangan-jangan awak sengajakan? Campur yang ini dah tiga kali awak jatuh atas saya. Saya ni lelaki, bukannya malaikat. Kalau lagi sekali awak buat macam ni, saya rasa saya kena kahwin dengan awak. ~ Tengku Rafique






BERFOYA-FOYA!!!

♡Assalamualaikum♡

Sebelum aku blik menyambung tugas...Dan lagi aku menghabiskan masa dgn orang2 tersyg....
Sempat jugak kami berkaroke sblm balik..

 Kak Ina n Puterinya Lyn..Masuk2 dia yg capai mic dlu..


Nie kes brebut mic la nie...Tu yg muka semacam ja tu..


Lya lapaq dh kot, smpai buku pun ditokaknya!!hehehe.

 We are HAPPY FAMILY!!


 Lyn nyanyi ka eksyen ja tu??


Lyn & Lya nyanyi lagu Barbie Girl...Pandai ka tu??


 Semangat!!


 Lalaalalalalalala...




 Dah,...dah..xmau amik gambaq dah...tu kata Lyn..
(penat nk senyum la gamaknya,tu yg xmau dh tu)


 It's me..




 Anak nyanyi...ibu pun nk nyanyi gak..


 Bakal model handset..






 Lya nyanyi lagu apa tu Lya???


Time ne dh bebai dh si Lyn ni...lapaq..ajak p beli makanan..
 Tp..bila dpt mic blik,lupa trus makanan..hahah!!


 Tukang pilih lagu..












 Peace!!!


 Malu la konon tu!!


REST AND GO!!!!



Lya pun nk try ka??








SEKODENG!!

♡Assalamualaikum♡

Ada satu ari nie aku telah berjaya merakam gambar seseorang sedang skodeng...
Ada ka patut duk skodeng org xmau2...tp apa yg diskodengnya???


La...Awang rupanya...hahahha!!!
Awang tgh skodeng kelisa dlm akuarium tu gamaknya...
Geram kot duk tgk pi mai pi mai dpan dia!!!
Awang nie anak Shiro..
Shiro plak anakkkkkk???xtau....dh lupa heheheh!!



Ha sudah...nk dipanjatnya plak meja tu!!!

Aksi2 skodeng terpaksa dihentikan sbb Awang dh bertindak agresif...Dipanjatnya meja tu dan masuk berenang dlm akuarium...








p/s : pecaya ka???hahahahah...




Eeee...Tak Senonoh!!!

♡Assalamualaikum♡


Astaga...Sungguh kurang sopan...
Tdoq tekangkang...Kucing aku ka nie???Hmmmmm....
Nie la Shiro..Ibu segala kucing...kihkihkih...
Tgh pregnant nie tau,...Ayoyoyo!!!


Alamak...dia dh sedaq...


CABUTTTT!!!!









Tuesday, 18 October 2011

AKU & BENCANA!!

♡Assalamualaikum♡

Sesungguhnya aku bangga menjadi warga Hospital Langkawi...hahhahahah!!!
Bleh tera tu...


SAREX (Search And Rescue Exercise) Langkawi 2011
Latihan Mencari dan Menyelamat yg dijalankan sempena menghadapi LIMA 2011